Lapo Elkann, Justin O’Shea, Nick Wooster i Alessandro Squarzi-mężczyźni, z których warto brać przykład.

Lapo Elkann

4style

Dziedzic fortuny Fiata, entuzjasta szybkich samochodów, sztuki, jachtingu oraz mody, czyli niekoronowany książe Włoch, Lapo Elkann. Od 2007 roku właściciel firmy „Italia Independent Group”. Firmie specjalizującej się w produkcji modnych okularów, wytwarzanych ze stali oraz innych nietypowych surowców. Firma produkuje również ubrania, ponadto jest agencją kreatywną, zajmującą się wieloma projektami, od jachtów, po samochody czy lodówki.

Oprócz charakterystycznego sposobu bycia, Lapo jest znany ze swojego nieprzeciętnego stylu. Nie boi się kolorów, a magazyn „Vanity Fair” kilkukrotnie nazwał go najlepiej ubierającym się mężczyzną świata. Sercem jego garderoby są garnitury dziadka, Gianni Agnelli’ego (właściciela Fiata, ikony włoskiego stylu). Odziedziczone marynarki ,szyte na miarę są jego znakiem rozpoznawczym. Lapo łączy dwu rzędówki z kolorowymi mokasynami i adidasami.

Często na łamach „Vogue’a” udziela porad odnośnie mody i ubierania się. Włoska firma Gucci wchodzi z nim w regularne kolaboracje. Frida Gianni, zaprojektowała Fiata 500 w barwach Gucciego, a sam Lapo limitowaną kolekcje dla włoskiego domu mody na wzór swojego stylu.

4style2
MILANO - LAPO ELKANN ARRIVA IN CENTRO CON LA SUA INCONFONDIBILE FIAT 500 "PIED DE POULE". DOPO AVERLA PARCHEGGIATA IN DIVIETO DI SOSTA, CON INEVITABILE MULTA, VISITA LA BOUTIQUE DI "FRATELLI ROSSETTI" IN VIA MONTENAPOLEONE PER COMPRARE ALCUNE PAIA DI SCARPE. INSODDISFATTO SI FA ACCOMPAGNARE DAL RESPONSABILE E UN'ADDETTA NELLO SHOW ROOM DI C.SO VITTORIO EMANUELE. DOPO QUASI UN'ORA I TRE ESCONO INSIEME PER PRANZARE IN VIA BAGUTTA AL "PAPER MOON".

Ph.EMIMMO CARRIERO
4style4
4style5
4style6

Klasyczne dla dziedziców problemy z używkami są już daleko za nim (jego najbardziej sławne przewinienie, to kiedy znaleziono go półżywego po koktajlu narkotykowym w mieszkaniu transwestytki w Turynie). Teraz skupia swoją energię na byciu kreatywnym geniuszem, spotykaniem się z najpiękniejszymi kobietami świata, a samego siebie określa siebie jako obieżyświat. W jego biurze w Mediolanie gości się klientów na fotelach wydrążonych w maskach Fiata 500. W garażu ma kilka Maserati, Ferrari, Jeep’ów, a w prawie każdej stolicy świata możemy go zobaczyć w innym kolorze Fiata 500 (oliwkowym macie, jasnoniebieskim czy kraciastym). Na co dzień Lapo nie odgania się od paparazzi, każde jego wakacje są skrupulatnie dokumentowane.

Włoski książę nigdy nie zawodzi stylem, a raczej zaskakuje. Wszystko co zaprojektuje lub założy wchodzi do mody z szybkością światła. W jego wydaniu nawet jeansy z białym t-shirtem, w połączeniu z charakterystycznie wytatuowanym ciałem (m.in. symbol swojej ulubionej włoskiej drużyny piłkarskiej Juventus, która po części należy do rodziny Lapo) to coś niezwykłego.

4style7
4style8
4style9
4style91

Justin O’Shea

4style93

Dyrektor do spraw zakupu towarów w mytheresa.com. Wytatuowane ciało, okulary na nosie, nienaganny styl – Justin nigdy nie zawodzi światowych dandysów. Razem ze swoją równie modną dziewczyną Veroniką Heilbrunner (edytorem ds.mody na mytheresa.com), tworzą parę jak z filmu Disneya, tylko takiego dla dorosłych. Lekko niegrzeczni stają się powoli gwiazdami ‚street stylu’.

Obecnie mieszkaniec Berlina, przyjechał tam z Australii, a dokładniej z australijskiego buszu, gdzie jak mówi: „Chodził przez 10 lat bez koszulki”. Jego ulubione marki to ACNE, Prada i Doyle+Mueser. Lubiany przez gwiazdy świata mody jak Alexa Chung czy Carine Roitfeld.

Na stronę wybiera ultrakobiece rzeczy, łącząc je z cięższymi elementami. Sam twierdzi, że najpierw zwraca uwagę na kobietę a później na jej ubranie. Veronikę poznał w showroomie ACNE zachwycając się jej prostym strojem – miała na sobie szorty Levis’a z botkami ACNE , białym T-shirtem i czarną skórą, co go urzekło. Uwielbia jak Veronika nosi jego rzeczy, ale denerwuje go, że czasem jego płaszcze Balenciagi wyglądają lepiej na niej niż na nim.

4style94
4style95
Justin O'Shea at Marc by Marc Jacobs
Monsieur Jerome
4style98

Alessandro Squarzi

4style99

Ulubieniec fotografa mody ulicznej Sartorialista. Włoski krawiec, otworzył swój zakład w Bolonii w 1992 roku (oprócz tego jest także konsultantem ds. mody dla wielu firm). Częsty gość tygodni mody. Co roku wystawia swoje produkty na Pitti Uomo. Wiecznie uśmiechnięty, jest ikoną włoskiej starej gwardii. Z kolorowymi kamizelkami i garniturami w prążki, swetrami z kaszmiru, marynarkami welurze czy szalikami w kratę. Na jego garderobę musi mieć chętkę nie jeden chłopak.

Oprócz świetnych garniturów, jego cechą charakterystyczną jest europejskie połączenia militarnego stylu młodego modela oraz włoskiego dziadka. Wełniane czapki, kolorowe płaszcze, wzorzyste szaliki, klasyczne garnitury i plecione przez córkę bransoletki – Alessandro nie zna limitów.

Alessandro, uważa że grzech modowy to brudne buty. Najlepiej ubrane włoskie rejony to dla niego Emilia-Romania i Apulia (z wł.Puglia). Jak sam mówi ma nieskończoną ilość spodni, a stylu nauczył się od samego siebie. Jedyny projektant, którego szanuje to Ralph Lauren.

4style990
4style991
4style992
4style993
4style994

Nick Wooster

4style995

Amerykański dziennikarz, stylista freelancer, czasami projektant, entuzjasta sztuki i mieszkaniec Nowego Jorku. Znany ze swojego eksperymentalnego stylu oraz charakterystycznych tatuaży. Pracował jako stylista dla Bergdorf Goodman czy Neiman Marcus, przez pewien czas nawet w obu sklepach na raz. Dyrektor ds.projektów w Ralph Lauren, prezes Johna Bartletta i ekspert w dziedzinie trendów w JC Penney – nigdy nie zadomawia się w pracy na dłuższy czas. Siwy z ustrzyżoną brodą, należy do najbardziej pożądanych gwiazd męskich tygodni mody.

Jego szafa jest pełna takich projektantów jak Yohij Yamamoto, Carven, Thome Browne i Rick Owens. Jego kolekcja broszek (które przypina do garniturów), butów, muszek oraz innych akcesoriów to prawdziwa kopalnia złota dla entuzjastów mody. W jego szafie znajdziemy nawet damskie marki np. Celiné – nie chodzi tu o sukienki, ale np. o trampki w cętki lamparta.

4style996
4style997
4style998
4style999

Nick zdaje sobie sprawę, że jego internetowa sława to niesłychane zjawisko, sam mówi, że dla wielu może się wydawać 55 letnim dziwakiem, aczkolwiek jest wdzięczny swoim ‚fanom’ za tak liczne zainteresowanie. Jego instagram było swoistym CV dla włoskiej firmy Lardini (mniejsza manufaktura włoska, produkująca ekskluzywne ubrania), która zatrudniła Woostera jako swojego ambasadora oraz stworzyła z nim kolekcje WOOSTER + Lardini – cztery marynarki, cztery pary spodni, szortów i wiele akcesoriów. W 2014 roku kolekcja debiutowała z wielkim sukcesem na Pitti Uomo.

Od najmłodszych lat Nick wiedział, że ubiór to jego domena. W szkole, w mieście Salina w stanie Kansas, był rozpoznawalny za swój niekonwencjonalny sposób ubierania się. Dzisiaj fan opuszczonych w kroku spodni, kolorowych i wzorzystych marynarek i militarnych szortów. Strój jest dla niego formą ekspresji, a rano poświęca na niego 20 minut. Pan Wooster uważa, że ubiór reprezentuje to, co myślisz na temat innych, czy podchodzisz do ich z szacunkiem ubierając się dla nich najlepiej jak potrafisz.

4style9991
4style9992
4style9993
4style9994
4style9995

Instagram: @nickwooster