Wszyscy lubimy jeść. Jeżeli znacie kogoś, kto twierdzi, że "nie przepada za jedzeniem", zostawcie go w ciemnym lesie. Ludziom, którzy nie lubią jeść nie należy ufać. To chyba oczywiste! Pizza ze znajomymi, ciastko w deszczowe popołudnie? Zwróćcie też uwagę na ludzi, którzy nie lubią czekolady! Serio, kim są te osoby?? Nieważne, nie chcemy ich znać. Ale musimy już przejść do naszego głównego tematu. Nasza miłość do jedzenia jest najbardziej niebezpieczna zimą. Dlatego musimy się przygotować. I jest to realistyczny plan, jeżeli będziemy przestrzegać kilku reguł! Nie są to rady, których wcześniej nie słyszeliście, ale uważamy, że warto sobie je przypomnieć.


Zabierajcie się za ćwiczenia. Przynajmniej trzy razy w tygodniu, żeby ciało było silne i przygotowane na letnie miesiące


Jedz to co sezonowe (owoce i warzywa są bardzo ważne dla odżywiania organizmu, a te na sezonowe smakują najlepiej)


Nie daj się zimnym temperaturom. Nie pozwól, żeby kilka śnieżynek Cię zdemotywowało. Bo co Panie powiedzą latem, kiedy wasze ciało przykleja się do krzesła,przy krótszej sukience?


DSC037dw93

Zamień popularne składniki na ich zdrowsze odpowiedniki (biały ryż na brązowy albo quinoe, Gotowe sosy na przyprawy, śmietane na odtłuszczony jogurt grecki, trotille na liście sałaty, majonez na zmielone awokado, ciasto na pizzę na zmielonego kalafiora, owoce w puszkach na swieże, bułkę tartą na płatki owsiane, frytki na frytki z batatów, makaron na pełnoziarnisty, soki owocowe w kartonach na wodę z dodatkiem świeżych owoców)


Bądźmy realistami. Takie podejście prowadzi do równowagi. Nie bądźmy zbyt surowi dla siebie. Jeżeli wiemy, że na urodzinach będzie tort, nie odmawiajmy go sobie, po prostu zamiast całego zjedzmy kawałek.


Wyrzucamy słodzone, gazowane napoje! Cukier w puszce – nie ma na to innej nazwy. To musi się znaleźć w koszu. Zastąpmy je świeżymi sokami z witaminami, które dobrze działają na nasz organizm.


DSC03788

Zacznij przygotowywać sobie jedzenie do pracy. Zajmie Ci to najwyżej pół godziny, bo przecież nie musi to być dorada na chmurce z batatów podawana z autorskim sosem i pieczona godzinami w piekarniku! Nam chodzi o pożywną sałatkę albo kanapkę. Posiłki robione w domu mają większą wartość odżywczą niż te gotowe ze sklepu.


Jeżeli źle się czujesz, fizycznie czy psychicznie, staraj się poprawić sobie nastrój jedzeniem np. pij pyszne koktajle (jeżeli męczy Cię przeziębienie zmiksuj marchewki, jabłka i kawałek imbiru, jeżeli brakuje Ci energii zrób koktajl na bazie pomarańczy, a jeżeli chodzi o koktajle detoxowe polecamy kombinacje z burakiem)


Pomimo, że jest zima nie znaczy to, że masz leżeć na sofie. To jest właśnie czas, który możesz wykorzystać na zrobienie sobie posiłków na kolejny dzień! Czas na znalezienie nowych wyzwań kulinarnych np. zrób w blenderze własne mleko migdałowe, a nawet domową nutellę, a może wolicie dżemy, które zamiast cukru mają stewie albo miód. Znajdźcie nowe hobby. Nawet jeżeli jest to zbieranie znaczków, nowa pasja potrafi pochłonąć w pozytywnym tego słowa znaczeniu.


Kup kalendarz, albo uzupełniaj ten w telefonie, albo po prostu zapisuj swoje cele na małych karteczkach, szybach, gdziekolwiek!  Żeby nie zapomnieć, że do lata nie tak daleko, a my chcemy być zdrowi i w pełni sił.


DSC03795