Zdrowy tryb życia jest modny. I my tą mode 'łykamy'.

I bardzo dobrze, dlatego, że jeżeli coś ma być popularne najlepiej, żeby to było coś związanego ze zdrowiem. Mamy pomysły na kaca, na uzupełnienie witamin oraz zdrowe zamienniki popularnych produktów.

Jedzcie w kolejności trawienia. Myślcie o tym procesie jak o ruchu drogowym – samochody, które są powolne zatrzymują ruch tym, co jadą szybciej.

 


Czas trawienia produktów

Woda i soki: 20-30 min

Owoce, smoothies, zupy: 30- 45 min

Warzywa: 30-45 min

Węglowodany, produkty zbożowe, fasole: 2- 3 godz

Mięso, ryba, drób: ponad 3 godz


Podczas posiłków należy pić ciepłe napoje. Zimno spowalnia trawienie.

tumblr_ng1t6q4aLi1r9wt8ko1_1280

Uregulujcie swoje posiłki. Jedzenie o podobnych porach reguluje system trawienny.

Nie przejadajcie się – jest to jeden z powodów niepoprawnego trawienia. Jedzcie wolno, a zanim po jednym posiłku zjecie kolejną rzecz poczekajcie 10 minut zanim organizm przetrawi pierwszą.

Dokładnie przeżuwajcie jedzenie. Nasz metabolizm nie jest dostosowany do trawienia dużych kawałków jedzenia, dlatego pomóżcie mu!

Aby wasz talerz był zrównoważony dobrze, żeby znalazło się na nim 1/2 warzyw albo owoców, 1/3 produktów pełnoziarnistych (zbożowe) i 1/3 białka.

Podnoś ciężary!! Im więcej masy mięśniowej tym szybciej spalamy tłuszcz.

Produkty, które pomagają układowi odpornościowemu: jogurt, czosnek, herbata, zupy na bazie drobiu, brukselka, płatki owsiane, truskawki, pieczarki, gorzka czekolada, marchew.

Produkty, które pomagają zwalczać bóle głowy: kukurydza, siemię lniane, banany, arbuz, produkty ostre np. salsa, czereśnie, kawa, łosoś, kasza jaglana.

Objawy, że zbyt dużo ćwiczysz: masz gorsze wyniki przy ćwiczeniach, nie masz ochoty na ćwiczenia, zmiany nastrojów, ciało trudniej się regeneruje, wzmożona praca serca (stres przyspiesza pracę serca), bezsenność, przybieranie na wadzę (wydzielają się hormony stresu, w tym cholesterol).

Najlepsze sposoby na przygotowywanie potraw: na parze, grillowane, pieczone, gotowane.

anger-biscuite-candy-carrot-choco-chocolate-Favim.com-43072
large

Mity odżywiania

a) Dietetyczne napoje pozwalają Ci zrzucić kilogramy: sztuczne słodziki stymulują insulinę, która nakazuje organizmowi zatrzymywać tłuszcz

b) Ograniczanie kalorii jest dobrym rozwiązaniem: organizm zaczyna zatrzymywać tłuszcz, przez co go nie spalamy

c) Jedzenie po godzinie 20 powoduje, że zaczynamy tyć: jedzenie po konkretnej godzinie nie jest ‚zabronione’, chodzi tutaj o naszą samokontrolę, kiedy idziemy spać nasz organizm jest spowolniony, dlatego trudniej jest nam trawić potrawy, które zjemy tuż przed zaśnięciem

d) Produkty niskokaloryczne są lepsze: takie produkty to często pułapka, gdzie zamiast tłuszczu dodaje się więcej cukrów albo chemicznych składników, których nie potrafimy nawet wymówić , a są one szkodliwe dla organizmu


Boks jest świetnym ćwiczeniem na mięśnie brzucha. Oprócz zwykłego cardio, warto do swojego treningu dodać np. kickboxing, w którym wysokie wyrzuty nóg czy mocne uderzenia w powietrzu, świetnie oddziałują na brzuch.

837acad88180e2c4fd281a7fcfaaa084_medium

Kiedy NIE należy ćwiczyć: przy gorączce, przy grypie, po wstrząsie mózgu (skonsultować się z lekarzem).

Kiedy można ćwiczyć: przy przeziębieniu (mniej intensywnie), przy zmęczeniu (ćwiczenia mogą Ci pomóc odzyskać energię), zakwasy (mniej intensywnie), w ciąży (po wizycie u lekarza).


Ćwiczenia, które pomogą Ci zrzucić wagę Ćwiczenia, które pomagają budować mięśnie
Bieganie: na płaskiej powierzchni Bieganie: pod górę
Bieżnia: długie dystanse na niższym biegu Bieżnia: sprint
Rower stacjonarny: długie dystanse na niższym biegu Rower stacjonarny: na wysokim biegu
Maszyna Eliptyczna: długie dystanse na niższym biegu Maszyna Eliptyczna: unikać
Maszyna Imitująca Wspinanie się po Schodach: unikać Maszyna imitująca wspinanie się po schodach: na wysokim biegu

bodytumblr_nb3i1hu6jh1rc9mw1o1_500_big

Komórki tłuszczowe mają swoją ‚pojemność’ i kiedy zostanie ona przekroczona, powstaje nowa komórka. Komórki (nowe czy stare) nie znikają, ale ‚pustoszeją’. Zdrowy dorosły ma ich od 30 do 50 milionów, człowiek otyły od 60 do 100 milionów.

Po dniu objadania się najlepiej zastosować kilka prostych zasad, aby doprowadzić organizm do ‚porządku’:

a) pić dużo wody, która usunie zatrzymanie płynów w organizmie

b) być aktywnym fizycznie, pomaga to na trawienie i funkcjonowanie metabolizmu

c) jedzenie warzyw oraz owoców, które są pełne witamin i minerałów

3c5669dc8d2a9798bf84001f0a036e7e_big

Czego nie jeść przed treningiem:

a) najważniejsze, aby nie był to posiłek tylko przekąska

b) cytrusów, których kwasy mogą działać drażniąco na żołądek

c) zbyt dużo błonnika, który może powodować bóle oraz uciski w żołądku

d) białka, który powoduje wzdęcia i dyskomfort


Najlepsze produkty dla biegaczy:

a) banany – pełne dobrych węglowodanów, dodające siły

b) owoce leśne (jagody, maliny, borówki) – pełne witaminy C i potasu, pomagają regeneracji organizmu po bieganiu

c) brokuły – pełne witaminy C, potasu, błonnika, antyoksydantów, co pomaga nam w ćwiczeniach i w ogólnym zdrowiu

d) jogurt – pełen wapna, które pomaga odbudowywać i wzmacniać kości, przez co łatwiej się organizm regeneruje po intensywnych biegach

e) chuda wołowina– bogata w białko i żelazo, które eliminuje zmęczenie, jeżeli nie jecie mięsa polecamy fasole, groszek oraz inne zielone warzywa, bogate w te same składniki.

20130919-223752_big

Na co zamienić podstawowe produkty z naszej lodówki na zdrowsze:


Biały ryż       -> Ryż brązowy, Quinoa (komosa ryżowa)
Chleb pszenny   -> Chleb pita
Ziemniaki tłuczone   -> Tłuczony kalafior
Tortilla   -> Tortilla kukurydziana, Liście sałaty
Biały cukier   -> Nie słodzony mus jabłkowy
Soki owocowe z kartonu   -> Woda z dodatkiem świeżych owoców
Kwaśna śmietana   -> Jogurt grecki
Majonez   -> Tłuczone awokado
Frytki   -> Frytki z batatów, Frytki z marchwi
Sos pomidorowy   -> Świeżo pokrojony pomidor
Makaron   -> Makaron brązowy, dynia makaronowa
Mleko krowie   -> Mleko sojowe, mleko ryżowe, mleko migdałowe
Bułka tarta   -> Płatki owsiane
Masło/Olej/Tłuszcz   -> Olej kokosowy
Mąka pszenna   -> Mąka migdałowa
Ketchup/musztarda   -> Sypkie przyprawy

Dolegliwości a jedzenie


Nie możemy zrzucić wagi Potrzebujemy kwasów tłuszczowych Marchew, siemię lniane, łosoś
Bóle np. głowy, menstruacyjne Witamina A, potas, magnez Banany, jęczmień, kukurydza, pomarańcze, pomidory, dużo wody
Przybranie na wadzę bez powodu Jod Wodorosty, marchew, olej, brzoskwinie, ananas, ryby, sól
Słabe włosy i paznokcie Kolagen Ryby, jajka, chude mięso, galaretki
Zmęczenie Żelazo, Witamina A, C i E Warzywa, owoce, chude mięso
bodytumblr_mkmp8hyhfg1rog54no1_500_big

Dieta a alkohol

  • metabolizm nie może zatrzymać alkoholu, dlatego trawi go od razu, jako priorytet, dlatego np. jedzenie jest trawione później, co skutkuje w zatrzymywaniu go i tworzeniu się tkanki tłuszczowej i spowalnia prace metabolizmu
  • należy unikać soków z kartonu, gazowanych napojów, zastępujemy je tonikiem, wodą albo świeżymi sokami
  • należy jeść zdrowe posiłki w dniu, kiedy pijemy
  • pomiędzy drinkami dobrze jest pić dużo wody
  • najlepiej pić alkohole ‚czyste’ np. wódka, gin, piwo light, czerwone wino, po takich alkoholach kac jest mniejszy!
quote1321466838000_6017107_big

Kac i co dalej?

  • należy jeść zdrowo następnego dnia (nie należy jeść fast foodów czy zbyt dużo słodyczy)
  • nigdy nie pijcie na pusty żołądek
  • magiczne tabletki: dobrze jest uzupełnić poziom magnesu w organizmie. Przed piciem dobrze jest także uzupełnić poziom witamin C. To pomoże, aby skóra źle nie wyglądała i nie starzała się pod wpływem alkoholu w organizmie
  • Elektrolity w wodzie kokosowej świetnie uzupełniają brakujące składniki w organizmie. Dobrze przed zaśnięciem albo po przebudzeniu napić się koktajlu z wody koksowej ze 100 ml soku z cytryny lub limonki. Wszystkie produkty z kokosem mają zdrowe zastosowanie, dlatego warto je jeść czy pić następnego dnia!
  • Węgiel to naturalny lek na kaca, dostępny w aptekach, pomaga w trawieniu i w dolegliwościach ‚dnia następnego’.