Wszelkie restauracyjne wyjścia to czarna dziura dla diet, w której nigdy nie wiemy, co nas może spotkać. Pyszne dania, kontra nasze własne zasady żywieniowe, czyli jak przeżyć weekendowe wyjścia na miasto i wychodzić, a nie ‚wytaczać się’ jak piłeczka.

Do jakiej restauracji najlepiej pójść?

Najlepsze do zachowania diety: Japońska, Tajska, Grecka, Indyjska (w tych restauracjach dania są przygotowywane w ‚lżejszy’ sposób)

Najgorsze do zachowania diety: Meksykańska, Chińska, Włoska

l_373-esquire-eats-jack-daniels-month-at-jw-steakhouse-2

Im lepsza restauracja, tym mniej jedzenia.

Smutne, ale prawdziwe. Im bardziej ‚bontemps’ tym lepiej dla Waszej figury. Małe porcje, pianki oraz inne wymysły. Nie ma to jak wyjść z restauracji głodnym. Nadal się zastanawiacie czemu większość gwiazd zachowuje swoją figurę? Gdybyście jedli marchewki na mgiełce z buraków sami bylibyście jak ta mgiełka.

tumblr_nbbsleecbc1trcp03o2_400_big

UWAGA! Pytajcie się kelnerów o ilość soli i masła w potrawach.

Ponieważ są to dwa składniki, przez które potrawy smakują o wiele lepiej, kucharze często dodają masło albo zwiększają ilość soli dodawanych do warzyw, ryb i sosów.

tumblr_nfkq2m1eaq1qkxrtro2_500_big

Deser Twoim przyjacielem

Deser to nie tylko ciasta, torty i kalorie. Zamiast czekoladowego puddingu, może lepiej zdecydować się na pucharek owoców, sorbet albo jak na prawdę macie ochotę na coś mniej zdrowego, wystarczy, że zjecie jedno ciasteczko, a nie całą miseczkę. Albo napijcie się Café Latte z chudym, sojowym albo ryżowym mlekiem- nadal słodkie, a ma mniej kalorii i pobudzi Was na tyle, że po kolacji pójdziecie jeszcze na jogging.

grilled-fruit-ice-cream-sundaes-2-940x1030

Nie wychodź z domu głodnym.

Zasada totalnie bez sensu, a jednak… Jeżeli zjecie coś godzinę lub dwie przed wyjściem do restauracji (nawet przekąskę), już na miejscu zjecie troszkę mniej. No i zaoszczędzicie! Zasada Was nie dotyczy, jeżeli idziecie do eleganckiej restauracji. Jak napisaliśmy powyżej: i tak nie dają tam wiele do jedzenia.

tumblr_n9lwd3KCOS1qcr5izo1_1280

Woda zamiast chleba

„Koszyczek chleba na początek?”. Podstępni kelnerzy zadają to pytanie albo zostawiają po ‚cichaczu’ koszyczek pełen pysznych, świeżo wypieczonych bułeczek, a z boku kosteczkę masła. Radzimy mówić ‚dziękuje’ i pić wodę do momentu podania Waszego dania. Smutne, ale chyba wolimy, aby za każdym razem kiedy się ruszamy bulgotało nam w brzuchu, a nie rosła oponka.

tumblr_n3cigo5OxI1s6z8dco1_500

Co wybrać zamiast pysznych fryteczek, makaronu, ryżu czy ziemniaczków?

No cóż, zostały nam tylko warzywa jako dodatek. Najlepiej weźcie marchewki, mają podobny kształt, może oszukacie system.. Jeżeli nie możemy się powstrzymać, proponujemy, żeby poprosić, aby ziemniaki były gotowane, pieczone, w ostateczności podane z tzacykami lub salsą, albo bez niczego. Jeżeli chodzi o ryż czy makaron, najlepszy będzie brązowy albo ciemny, na pewno nic smażonego. To są podstępnie podstawione kalorie, które mogą zrujnować nasze pieczołowicie wybrane zdrowe danie.

b65dfbb716126df08d4bfa1a79b52cf8

Dressing

Bez przesady, tragedii nie będzie jak dodamy 2-3 łyżki do naszej sałatki, ale na wszelki wypadek poproście, żeby dressing przynieśli Wam osobno…   Najlepiej szerokim łukiem omijać gęste sosy – małe bomby kaloryczne.

99910512a4d773614ba335e98ec120b1_big

Jedno za drugim

Ciekawym eksperymentem jest zamawianie dań jeden po drugim, a nie na raz. Może zupa będzie tak sycąca, że nie starczy Wam miejsca na drugie.

plate-of-noodles-and-veg_big

Przystawki

Nie musimy rezygnować z przystawki w imię większej potrawy, jeżeli na początek zaspokoimy głód np.: melonem, owocami morza czy wędzonym łososiem. Starajmy się omijać kremowe zupy. Wiemy, że są pyszne, ale są zrobione z kilkoma szklankami śmietany, a tego chyba ani jedna dieta nie pochwala.

3c70d3dbf453f72f240561a604c3706b

Dobre i złe słowa

Słowa w karcie, które są Waszymi sprzymierzeńcami: grillowane, pieczone, na parze, gotowane, opiekane, w koszulkach, z wody

Słowa w karcie, które źle Wam życzą: w maśle, maślane, smażone, panierowane, kremowe, śmietankowe, zasmażany, zapiekane w

940489b445b015373ab875fd93fe2e46

Zasady jedzenia

Zacznijcie jeść to, co ma najmniej kalorii np. warzywa, może się najecie (hahaha). Dobrze jest jeść wolno. O ile nie jecie sami: pogadajcie, pośmiejcie się, spokojnie to nie maraton.

53683d4e201a5d8fd272c44a0b0481f7

Wegetarianie też są zagrożeni

Myśleliście, że jesteście bezpieczni? Bogate w tłuszcze orzechy i sery to małe bomby kaloryczne dla tych, którzy zrezygnowali z mięsa. Zdrowsze dla organizmu, ale napakowane kaloriami, więc należy się ograniczyć z ilością jaką jecie.

tumblr_n1tl9tcyim1qg2tzfo1_500_big

Które mięso najlepsze?

Mięsa chude: wieprzowina, indyk, kurczak (bez skóry), wszelkie biało mięso, ryby, owoce morza

Mięsa tłuste: kiełbasy, bekon, żeberka, steki, mięso ciemne, mielona wołowina

10707060_767061216663456_1138628254_n